כיולים – איך עושים את זה נכון

המחירים הטובים ביותר ! השירות הטוב ביותר !

כל שימוש שנעשה במכשיר מדידה או שקילה, מבוסס על הרעיון שהוא אמור לספק לנו נתונים אמיתיים, מדויקים ואמינים. אם אנחנו עושים שימוש במכשיר מדידה והוא מספק לנו נתונים לא מדויקים, אזי שהשימוש בו לא נכון, מיותר ויכול לפגוע בתהליך העבודה וקבלת ההחלטות שלנו.

אנחנו יכולים לזהות שמכשיר מספק לנו נתונים לא מדויקים בדרכים שונות. למשל, אם הוא מציע נתונים קיצוניים שברור לנו, כאנשי מקצוע או אפילו אנשים פרטיים, שאין היתכנות לנתונים כאלה במציאות. אופציה אחרת לזהות מכשיר מדידה או שקילה שמספק נתונים לא מדויקים, היא באמצעות שימוש במכשירים נוספים. כלומר, במקום להשתמש רק במכשיר אחד, אנחנו משתמשים במספר מכשירים בשביל לוודא שאכן התוצאה אמינה. אם התוצאות שונות בכל מכשיר, אז סביר להניח שאחד מהם איננו מדויק ולא עובד בצורה תקינה ואמינה.

בשביל להחזיר את המכשירים לשימוש תקין, עלינו לבצע כיולים. כלומר, עלינו לאפס את המכשיר ולדייק אותו, כך שהוא יוכל לספק לנו נתונים אמינים ומדויקים. מכשירי מדידה ושקילה רבים נדרשים לעבור תהליך כיול במהלך הזמן, לפני ותוך כדי השימוש בהם. זה נובע מסיבות שונות ומגוונות, החל מהשפעות מזג אוויר, השפעות של חומרים שונים עליהם, שחיקה ובלאי, פגמים במנגנון המכשיר, סוללות חלשות ועוד. חשוב לציין גם, שהרבה פעמים תהליכי כיול נדרשים בשביל להוכיח שהמכשיר אמין ומדויק ולוודא זאת. ישנם מכשירים שמחויבים על פי חוק ותקנים, לעבור תהליכי כיול מעת לעת.

איך מבצעים תהליך כיול?

כיולים, בעיקרון, נעשים במעבדות מקצועיות על ידי אנשי מקצוע שמכירים את התחום ויודעים כיצד לעבוד, הן עם המכשיר אותו הם מתבקשים לכייל והן עם מכשירים שאמורים לעזור להם בתהליכי הכיול.

התהליך מתבצע על ידי אבחון הבעיה, בדיקה עד כמה המכשיר איננו מדויק ואמין בנתונים שהוא מספק, ואז ניתן לקבוע איך לכייל אותו. כאן המקום להדגיש, כל מכשיר מדידה מכויל בצורה אחרת. למשל, מכשירי מדידת שטח, מכשירי מדידת טמפרטורות ולחות, מכשירי מדידת משקל, חשמל או כל דבר אחר, כל אחד מהם מכויל בצורה שונה על ידי בעלי מקצוע ואנשים שמבינים ומכירים את התחום.

מה קורה אם לא מבצעים כיולים?

ראשית, אם לא מבצעים כיולים בזמן, במקום ובצורה מקצועית, הרי שהנתונים המתקבלים מן המכשיר אינם מדויקים, דבר שיכול להוביל לתוצאות הרסניות, בין אם זה בתהליך העבודה, קבלת החלטות ובכל שלב אחר. זה יכול להוביל לרשלנות של ממש.

שנית, אם מכשיר לא עובר תהליך כיול, אזי שעם הזמן הוא יתקלקל וייהרס. יהיה מאוד קשה להחזיר אותו לשימוש סדיר.

שלישית, כמו שציינו, ישנם מכשירים רבים אשר יש צורך לכייל אותם לעיתים תכופות, על פי חוק ועל פי התקן שלהם. אם זה לא מתבצע, הרי שמדובר בעבירה על החוק, מאחר והנתונים השגויים שהמכשיר מספק יכולים לגרום נזק של ממש ואף לסכן אנשים.

מה היה לנו בכתבה:
מעצבים לך - דקקים , פרגולות , פתרונות הצללה וגגונים

חברתנו מעניקה מגוון רחב של שירותים ופרונות כגון: הרכבת דקים (מגוון רחב מכל הסוגים ) , התקנת פרגולות , גגונים ופתרונות הצללה.
לפני מספר שנים שמנו לעצמנו מטרה לשנות את פני התחום בישראל ולהביא לשינוי במחירים.

אנו מאמינים במחירים הוגנים , שירות , זמינות ומוצרי הגלם הטובים ביותר בשוק .

הניסיון העשיר שלנו בתחום גרם לנו להבין מהם החסרונות שיש אצלנו בתחום ואיפה אנחנו יכולים לשפר , כל מטרתנו היא לגרום לכם – קהל לקוחתינו למחירים הזולים ביותר תוך כדאי שמירה על שירות מעולה וחומרי גלם איכותיים.